Sarah (part 15)  

Posted by: shellysiidamit

Habis ja ya mandi, pakai pakaian tah ya yang dipilih ulih Allisya. Sarah ane pun leat nya pat ceramin after pakai pakaian atu.

Sarah: sayangku Allisya(senyum) ini pakaian sungguh menggoda dan nampak aurat mehhh.

Allisya: oh Sarahku sayang, lawa bah kalau kau pakai.

Sarah: na mau eh. Bedusa wah.

Allisya: tuk ri ane jua ganya kaliah.

Sarah: banar pulang(munjung)

Allisya ne pun diaga nya pat Sarah. Ditariknya tangan Sarah, dibawanya pat meja ceramin.

Allisya: Sarah duduk kat kerusi ne. Al makeup kan Sarah. Okay?

Sarah: jangan eh. Macam kami ne kan dating pulang aku belawa ane.

Allisya: okay jua tu. Eh jangan tah banyak complaint. Aku ngusai kan Sarah lelawa. K. Diam ja Sarah sana tu.

Sarah ne pun diam. Kana makeup kan ea leh Allisya. Diusainya Sarah ane lelawa. After selesai ja, diliatnya pat ceramin. Tekajut ya liat dirinya.

Sarah: Sarah kah ne? Or . . . Ceramin jadi Sarah?

Allisya: hahaha. Napa? Lawakan?(kiraikirai)

Sarah: bulihlah jua. Thanks Al. Sayang Sarah kan adik tiri Sarah.

Allisya senyum saja.

Then, turun kebawah tah durang ane. Amahnya tebanggang liat Sarah.

Amah: cantik sii mba.

Sarah: Allisya tulung Sarah. Heee.

Senyum amah atu tarus. Na batah atu, sampai tia bapa and mama durang. Tekajut ne tarus durang liat Sarah.

Bapa: Sarah anak babah kah ne?

Sarah: babah ane pisinnya na kenal Sarah(muka sedih)

Bapa: Sarah nampak lawa. Kan kemana Sarah ane?

Sarah: Allisya tulung Sarah. Urmhhh, Reza kan bawa liat wayang.

Bapa: aiii . . . Makin maju nampak(kiraikirai)

Sarah ne pun malumalu tah jua. Inda batah tu, ada tia sii Reza ngaga. Dikatuknya pintu.

Sarah: bah, Reza tu. Sarah jalan dulu ah. Byebye.

Salam tah ya kan mama and bapanya atu. Keluar tah Sarah ne. Sii Reza tekajut liat Sarah tarus. Bebanar ya liat Sarah. Sarah ane memalu tah jua.

Sarah: napaeh? Calak Sarah luntur kah?

Reza ne pun tantangnya saja. Sarah blushing tarus.

Reza: lawa nya Sarah.

Oh, kambang tia Sarah ane.

Sarah: bila tah bejalan nya ne?

Reza: eh awuah. Bah kas tah.

Dibukanya pintu untuk sii Sarah. Asseh. Masuk tah Sarah dalam kerita. Pastu ditutupnya pintu. Reza ne pun masuk kerita tah jua. Drive tah ya ne ke Kiulap Mall. Nervous sii Sarah tarus.




To be continued . . .

This entry was posted on 8:56 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan