Sarah (part 20)  

Posted by: shellysiidamit

Sarah ane pun bangun subuh tah jua. Well, sembahyang. Cuci muka tah ya ne. Pastu bewudhu. After bewudhu, sembahyang tah ya.

Selesai sembahyang, kedapur tah ya kan memasak makanan tuk bapanya sarapan. Ngam ya kedapur, ada tia mamanya.

Sarah: eih? Mama? Bhapa mama?

Mama Sarah: ne, masak tuk sarapan ah. Mama tau lah Sarah selalu buat sarapan tuk babah Sarah. Ane, biar tah mama yang buatkan. Okay?

Sarah: whaaa, banar tah tu. Tapi Sarah na dapat tidur ne. After masak sarapan and babah makan sarapan baru tah Sarah tidur.

Mama Sarah: bah, dengani mama saja tah.

Sarah ane pun senyum tah jua. Inda batah atu ada ti Allisya kedapur. Allisya ane pun tekajut tah jua ada Sarah. Becerita tah ya ne.

Allisya: Sarah, sii Reza tu hensem ah.(kiraikirai)

Sarah ane pun banggang tah jua.

Sarah: pernah Sya tengok kan?

Allisya: pernah. Dimalam tyme hantar Sarah balik.

Sarah ane pun lagging. Ingatkannya balik. After ya ingat, liat nya pakaiannya. Jacket Reza maseh pat ia. Then, teringat g ya yang Reza kissing ia. Malu tah ya.

Allisya: so, apa tah jadi nya dimalam? Siuk tah liat wayang?(kiraikirai)

Sarah: ahhh . . . Siuk lah jua. Cerita melayu. Nyehhh.

Allisya: ada tah ya pegang tangan Sarah?

Sarah: banar tah tu. Bah heh, naik atas dulu. Kan tidur.

Allisya senyum saja. Mamanya gelengeleng kepala.

Mama Sarah: sorry ma ah inda tulung mama, Allisya chapiey ah.

Mama Sarah: andangnya tu. Kuat nganiaya saja(senyum)

Naik atas tah Sarah ane. Allisya senyum saja.

Masuk ja dalam bilik, Sarah ane beampai diatas katil. Mengingati harinya yang buat ea blushing. Becakap tah ya sorang diri.

Sarah: malu ku eh(tutup muka kai bantal) tapikan maybe aku mimpi kali bah tu ah. Inda kalieh. Haishhh . . . Malu eh . . .

Tutup mata tah Sarah ane. Na ya mau ingatkan. Tidur lagi bagus.









To be continued . . .

This entry was posted on 9:01 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan