Sarah (part 23)  

Posted by: shellysiidamit

Jam menunjukkan pukul 7.40. Sarah ane pun besiapsiap tah jua. Sarah na tau kul berapa sii Reza aga. Abis lah Sarah ane kana usaikan lah leh sii Allisya. Hohoho. Na batah atu ada tah bell rumahnya. Sarah ane pun menunggu ya dalam bilik. Alum g ready kan turun. Sarah ane pun keluar ya kajap, rasakan mendangar apa yang Reza cakap sama bapanya.

Reza: assalamualaikum uncle.

Bapa Sarah: wa'alaikummussalam. Eh, Reza ne. Apada Reza kemari?

Reza: anu bah uncle. Anu yang atuatu . . . Apane . . . Reza kan bawa Sarah keluar malam sal dirumah kawan ada party.

Bapa Sarah: oh, party. Ada arak kah tu lai?

Reza: astagahfirullahal'azim. Tak baik uncle. Inda bah ada durang atu kan membawa arak.

Bapa Sarah: oh. Alhamdulillah. Baguslah nada. Lagipun, Sarah ane anak manja uncle.

Reza: oh. Okaytu. Dipahami.

Bapa Sarah ane pun senyum. Digitau nya pat amahnya ane manggilkan Sarah. Melagau tah jua amahnya ane pat Sarah. Sarah pun panic. Mikir tah ya ne. Last nya masuk kebilik tapi silapnya ia ane telanggar pintu. Lupa ya kan membuka pintu biliknya atu. Kedangaran durang bapanya dari bawah. Amahnya ane pun naik ke atas meliat Sarah. Sarah ane pun liat nya amahnya.

Sarah: jap bi ah. Ambil kasut dulu.

Amahnya ane tebanggang leat Sarah.

Amah: kan kamu udah pakai sepatunya.

Sarah ane pun meliat tah jua. Palau Sarah ane. Hahaha. Turun tah jua Sarah ane. Reza ane pun bebanaa kan meliat sii Sarah. Sarah ane tunduktunduk saja. Malu ya.

Bapa Sarah: lawa anak babah atueh.

Sarah: manada.(jaling)

Bapa Sarah: jaling lagi. Kurik karang mata atu.

Sarah and pun baginya mua bida pat bapanya.

Reza: bah uncle. Kami jalan dulu ah.

Bapa Sarah: bah. Bebisai saja, k.

Reza: okaytu.

Reza ne pun salam bapa Sarah. Sarah pun salam tah jua. Keluar tah durang ane masuk kekerita. Driving tah Reza ane kan kerumah kawannya.





To be continued . . .

This entry was posted on 9:04 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan