Sarah( part 30)  

Posted by: shellysiidamit

Memikat hati Allisya? WOW! Kita teruskan jer lah yek. Dengan tak sengaja Sarah terlanggar lelekai kacak itu . . . Sarah kate "Sorry" Allisya ane pun, meliat tah jua pat lelaki atu. Basar matanya tarus and tediam. Lelaki atu, okay saja. Ngam ya meliat Allisya. Tekajut ya. Allisya senyum saja.

Allisya: hye Akim(senyum)

Akim lah nama lelaki atu. So, Akim ane tekajut lah panggilan yang Allisya gunakan?

Akim: Akim? Sayang, me ane apa you?

Allisya ane naha malu lah and tarus liat kakanya. Senyum banar ya pat kakanya.

Allisya: Kak, ane . . . . yang ane . . . (blank)

Sarah: ahhhhh . . . Boyfriend ah . . .

Allisya pun senyum saja. Then, diliatnya pat bebehnya.

Allisya: beh . . . yang ane kaka Sarah(senyum nampak gigi)

Akim ane pun angguk saja tia.

Akim: sayang sama shapa disini? Kan jumpa shapa? apa hajat?(kiraikirai)

Sarah ane pun lari tah pat sii Reza. Malas ya kan ngacau adiknya sedang dating. HOHOHO. Allisya gigit bibir saja and nantang sii Akim.

Allisya: Sayang sama kaka Sarah and boyfriend kaka, abang Reza. Hajat sayang kan membuang boreng daripada bepuruk dirumah.(tunduk)

Akim: okay.

Then, Allisya ane liat bebehnya. Ditanya nya lagi bebehnya ane.

Allisya: eih? Yang beh bhapa kemari? Sama shapa? Apa hajat? Kan mengurat?

Akim: Apaeh? Mau beh cubit mulut atu? Pepandai nya kata beh kan ngurat. Astah. Beh sama durang Ewan ah.

Allisya: Manatau. Bejalan ma Ewan atu, kan merasa diri atu single(liat atas)

Akim: Cha, sini mulut atu. Beh mencubiti.

Allisya ane pun tutup mulutnya and cakap, "namau!" HAHAHA. Then, Allisya ane membawa sii Aim sama durang kakanya.

Sarah: ah? dah habis kelaie?

Reza ma Akim senyum saja. Allisya jalingi kakaknya.

Allisya: apaeh? manada kami kelaie. Wuuu!

Sarah: Nasajatah. Bah, duduk tah. Makan tah kau dahulu. Sajuk kang makanan, payah kau.

Allisya: awu.

Then, Sarah ane diliatnya pat sii Akim. Apa lagi? Interview lah.

Sarah: Ah, boyfriend Allisya ane siapa nama?

Akim ane banggang lah tarus. Allisya senyumsenyum.

Akim: ahhhhh . . . Akim.

Sarah: nama panjang lah.

Akim: oh nama panjang. Nama panjang. Nama panjang Aaaaaaakkkkiiiiiimmmmm.(senyum)

Sarah: whaaa, bagus jua ah arents mu membagi nama.(thumbs up)

Allisya sama Reza tawa saja.

Akim: nadalah. Nama panjang ku Awangku Hakim Danish.

Sarah: Wow! Lawa nama.

Akim: (senyum) nama kaka Allisya ane apa?

Sarah: nama kaka Allisya ane Sarah.

Akim: nama panjang?

Dasar ini Akim tanya balik pat Sarah.

Sarah: nama panjang? Nama panjang . . . Alyatul Sarah Syafiqah. Lau mau tau nama panjang Allisya, Nur Allisya Maisarah. Sarah tau lah Akim inda tanya. Mana tau inda puas hati kan tanya nama Allisya yang panjang apa(senyum)

Allisya ane pun jalingi kakanya. Habis bocor nama panjang nya kana gitau. Reza nahan tawa saja.

Akim: whaaa! Bagus jugak itu nama(senyum)

Selesai saja Allisya habis makan, jenjalan tah durang ane sama kekasi durang. Allisya ma Akim dibelakang durang sii Reza ma Sarah. Lapas habis bejalan, balik tah durang ane. Akim maseh lagi sama kawannya, Ewan pat itu Gadong. Nunngu kana aga, chean betul.

Sampai ja durang dirumah, Allisya ane pun kebilik tarus menggampai.














To be continued . . . .

This entry was posted on 9:17 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan