Sarah (part 6)  

Posted by: shellysiidamit

Selesai saja Sarah mandi, bepakaian tah ya ne. Ia planning kan membali barang makanan. Bersedia tah ya ne. Turun saja, amah ane pun betanya.

Amah: mba mau kemana?

Sarah: mau bali barang. Lama dah na bejalan sendiri. Heee.

Amah: oh. Mau supir ngantarin?

Sarah: urmhhh. Bulih jua. Kang babah worry kang Sarah drive sendiri.

Amah: oh ya iya. Bibi gtau Pak Mat ya, Sarah.

Sarah: okay.

Amahnya ane pun membagitau Pak Mat yang Sarah kan jalan bali barang. Ngam tu, ada tia urang ting tong. Sarah pun bukalah pintu.

Dibukanya pintu lelaki hensem wah. Lelaki atu pun macam tekajut liat Sarah. Sarah mua selamba.

Sarah: kenapa?

Lelaki atu pun gusukgusuk mata.

Lelaki: ah . . . Ada Sarah?

Sarah: (senyum) aku Sarah. Errr . . . Mr. Guy ne shapa?

Lelaki atu pun macam tekajut lagi.

Lelaki: oh. Ah . . . Sarah, aku Reza. Jiran sebalah.

Sarah: oh hye Reza. Urmhhh, bulih dangani Sarah jalanjalan sekajap?

Reza ne pun tebanggang. Tetarus kana mita dangani bejalan.

Reza: ah . . . Okay.

Sarah: your mom tau sudah?

Reza: i message saja. Heee.

Senyum Sarah pat Reza. Reza macam . . . Oh, he's fall in love with her.

Ada tia kereta Mercedes di dapan rumah. Sarah sama Reza pun masuk kerita.

Dalam perjalanan atu, Pak Mat ane pun tanya Sarah.

Pak Mat: mba mau pergi mana?

Sarah: urmhhh . . . Dimana bisai? (Leat sii Reza)

Reza macam mikirmikir. Sarah ne pun senyum tah jua.

Sarah: arah Kiulap ja Pak Mat.

Pak Mat: ya mba.

Ke Kiulap tah durang ane.

Sampai di Kiulap, ada tia kawan sii Reza ane. Tekajut liat sii Reza ane ada awek. Nagur tah ya.

Kawan Reza: yow Za. Shapa ne? Girl mu?

Reza ane macam inda tantu rasa. Sarah senyum saja.

Sarah: inda. Jiran saja. Heee. Urmhhh Za, kalau kan sama kawan Za, gtau saja. K. Later tane jumpa g. Okay? See ya.

Reza: arrr . . . Okay.

Jalan tah Sarah ne. Meliat pakaian ya. Abis membali barang. Turun tah ya pat Jollibee. Membali makanan tuk urang rumah and bapanya.

Sekali ada tia Reza.

Reza: Sarah, sorry pasal kawanku atu. Heh --'

Sarah: oh, itsokay. Dipahami. So Reza na mau bali papa?

Reza: oh, inda papa. Heee.

Abis saja membali pat Jollibee, balik tah durang. Reza balik kerumah nya. Supir ngantarkan. Lapas hantar, sampai pat umah Sarah. Ada tia bapanya balik.

Turun ja dari kerita, Sarah pun panggil bapanya.

Sarah: babah.

Bapa: eh? Sarah? Dari mana saja tadi?

Sarah: jalan bali barang sama jiran sebalah, Reza.

Bapa: aii . . . Ada kawan baru pisinnya anak babah ane.

Sarah: bulihlah. Heee.

Masuk tah durang dua kerumah.




To be continued . . .

This entry was posted on 8:35 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan