25th January 2013  

Posted by: shellysiidamit

Assalamu'alaikum dan selamat petang. Sini ingin kan becerita tentang kaki ku yang luka tak terhingga. Itu hari, Jumaat, petang tu aku jalan ngan abang, mama and kettot ke bandar ambil barang. Then keTutong membali barang. Azan Maghrib berkumandang, aku tu ambil wudhu. Inda ku sadar penutup dijamban atu bebuka. Selesai saja abis wudhu, aku tu kan baca doa lepas wudhu, tetau tetandang lah ku kan benda atu. aku ane pun macam lagg ada jua. Inda pulang sakit memula atu. Aku liat kaki ku bedarah, and terasa tah sakit atu and aku ane pun membuka pintu kan minta tulung.

Sekali beampai ku kesakitan and menangis. Abang ku ane heran lah jua and tanyakan kenapa. Aku inda lagi tecakap, tau ku aku tunjuk saja. Pasal sakit amat bah. Abang ku ane pikir aku nunjuk atu nampak hantu kah apa. Aku keep on menangis and tunjuk didalam jamban atu. Mamaku ane pun keluar  lah jua meliat. Betanya tah ia kenapa. Ooo, menangis tesidak ne tadi kan membagitau. Adikku pun meliat lah jua, nampak ia darah dilantai jamban atu cucinya tah dahulu. Aku ane inda jua sanggup meliat due to sakit. Adikku tah yang meliatkan. Bilanya ia gtau kuyak atuuuu, confirm menangis abis ku mendangar and ia gtau maybe kana jahit.

Pastu aku ane dengan kuat iman and hati, aku pun meliat lah jua. Ya Allah Ya Tuhanku, kuyaknya atoo sampai nampak isi. Darah keep on keluar saja. Menangis lagi ku. Ya ampun. Mamaku ane macam marah jua, macam inda jua. Mama betanya napa jua aku membuka penutup atu and aku jawablah aku inda buka. Aku inda tau yang atu bebuka salnya aku ambil wudhu saja. Abang ku ane tah yang becakap yang ia membuka penutup atu pasal rambut bekumpul. Lupa  ia kan tutup. HOH.

Then aku kana gendong leh adikku and abang ku drive bawanya keMRS. Sampai sana durang tengok and bagitau luka atu dalam have to jahit. Aku dengan tekajut mendangar kana jahit atu, menangis lagi ku. Abis ne kana inject pat kaki aah, pstu kana jahit. Durang abang ma kettot diluar. Nyaman ketawa durang diluar atu. Hoh.
Then, aku kana tanya aku sekulah kah inda. Ku jawab aku sekulah. Kana tanya lagi, aku ane sekulah ugama maseh and dimana. Aku yang menangis ane, tediam bah tarus mendangar. Aku ane pun tunjuk saja disana. Like speechless sudah. Baru tah ku besuara. yang aku tu sekulah vokasiaonal di seria. durang lagi tediam. Adui. Then tyme adikku ane kan masuk liat aku, ia kana tanya aku ne apanya. Ia ane pun blank lah jua macam natau apakan dijawab. Ia tau tunjuk dirinya and aku. Pastu, baru tah ia becakap yang aku ane kakanya.
Sampat lagi ambil gambar :')

This entry was posted on 1:07 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan